Grundkursus i Palliativ Fysioterapi 2021

Dato:

Modul 1: 18.-19.jan 2021

Modul 2: 4.-5 feb 2021

Pris: 6.250,- kr. for medlemmer af DOPF.  6.750,- kr. for ikke medlemmer (inkl. frokost og kaffe / te alle 4 dage)

Tilmeldingsfrist: 18.dec 2020

Tilmeld dig kurset: 4. sep 2020

Målet med grundkurset er at kursisten opnår følgende læringsudbytte i forhold til sen palliativ fase samt terminalfasen:

• Viden om palliation herunder palliativ rehabilitering
  • Viden om palliative problemstillinger hos patienter med livstruende sygdom
  • Viden om organisering og relevant lovgivning
  • Viden om symptomlindring i forhold til fysioterapeutisk indsats i sen palliativ fase og terminalfasen
  • Kunne udføre fysioterapeutiske interventioner i forhold til relevante symptomer, dog ikke holdtræning
  • Kendskab til egne reaktioner i arbejdet med den palliative patient

• Litteratur: Der vil blive udsendt litteratur inden kurset. Arbejdsbelastning ca. 60 timer.
  • Undervisningstimer: 32 timer fordelt på 4 dage.

Evaluering: For at kunne vise at den enkelte kursist har opnået læringsmålene:

• Skriftlig opgave (KRIF) som vurderes bestået /ikke bestået: Arbejdsbelastning ca. 10 timer

Målgruppe: Fysioterapeuter som arbejder eller har interesse for palliativ fysioterapi.

Undervisere:. Kursusledere/undervisere: Fysioterapeut Hanne Bedoya, Hospice søholm og fysioterapeut Karen Thøgersen, Enhed for Lindrende Behandling, AUH. Yderligere fysioterapeuter og andre sundhedsprofessionelle med ressourcer inden for området.

Der lukkes for tilmeldinger ved 24 deltagere, efter først-til-mølle princippet. Herefter er det muligt at komme på venteliste i tilfælde af afbud. Du kommer på ventelisten ved at skrive en mail til DOPF@fysio.dk. HUSK at oplyse kursets navn og dine kontaktoplysninger.